četvrtak, 25. srpnja 2013.

Jo Nesbo: "Nemeza"

Gledajući naslovnicu knjige na kojoj piše novi Stieg Larsson, odlučila sam se na čitanje ove knjige. Larssonova trilogija Millennium me je oduševila i očekivala sam od Nesbove knjige jako puno. Čula sam da je Nesbov Crvendać jako dobar (ja ga nisam čitala) i tako sam započela sa čitanjem Nemeze.



Navodim kratki sadržaj koji je napisan na poleđini knjige.

„Snimka sigurnosne kamere prikazuje muškarca kako ulazi u banku i šalterskoj službenici prislanja pištolj uz glavu. Govori joj da broji do dvadeset pet, a kada mu ona preda novac sa zakašnjenjem, ubije je. Slučaj je dodijeljen Harryju Holeu... Dok mu je djevojka u Rusiji, Harry susreće staru ljubav. Odlazi k njoj na večeru i kasnije se probudi bez sjećanja na proteklih dvanaest sati. Istoga jutra ona je pronađena ustrijeljena u svome krevetu. Harryju počinju stizati prijeteće poruke. Pokušava li mu netko smjestiti zločin? U međuvremenu pljačkanje banaka nastavlja se s neviđenom okrutnošću...“

U početku je knjiga bila zanimljiva, pljačka banke, ubojstvo, upoznavanje s likovima i uvođenje u priču. Sredina knjige se malo razvodnila, nepotrebnim opisima, ali očekivala sam zatišje pred buru. A onda sam od dosade mrcvarila kraj knjige nekoliko dana. Zapela sam na sedamdesetak stranica pred kraj knjige i jednostavno sam se morala natjerati da ju pročitam do kraja.

Knjiga ko knjiga, ništa posebno. Čitala sam do sada dosta takvih knjiga koje po meni nisu vrijedne spomena, ali me je naljutilo što na naslovnici knjige piše da je Jo Nesbo novi Stieg Larsson. Ja ne vidim ni jednu zajedničku karakteristiku, osim što su obojica Skandinavci i pišu kriminalističke romane.

Možda je Nesbov toliko hvaljeni Crvendać bolja knjiga, ili neko drugo njegovo djelo, a ja sam zagrabila najdosadniju, možda sam imala prevelika očekivanja, ne znam odgovor na to, ali sasvim sigurno znam da više neću čitati ništa od Jo Nesba bez obzira koliko će se Nesbovi obožavatelji ljutiti na mene nakon ovog posta.




Broj komentara: 8:

  1. Čisto sumnjam da se može ponoviti još jedan Larsson, meni je fantastična bila Millenium trilogija, baš sam uživala :)

    Nesbo me nekako ne privlači, ne znam ni sama zašto.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ni meni se Nesbo nije pretjerano svidio, iako ga neki ljubitelji krimića hvale i obožavaju. Ne znam jesi li čitala Ledenu princezu Camille Lackberg, meni je bila odlična. A to što oni pišu na korice da je Nesbo novi Stieg Larsson kači mačku o rep, nekako moraju prodati romane :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam čitala Ledenu princezu. Čula sam o toj knjizi dosta pozitivnih komentara, tako da ću je staviti na listu čekanja :)

      Izbriši
    2. svakako pročitaj kad budeš u prilici, meni je bila odlična, a bila sam jako skeptična na te bombastiččne najave "ženski Stieg Larsson" i "nova Agatha Christie"

      Izbriši