ponedjeljak, 22. srpnja 2013.

Week in Malta

Već dugo nisam napisala post, a razlog tome je što sam bila na Malti. Puna sam dojmova i očarana sam tom mediteranskom zemljom, kulturom, ljudima, hranom... i u ovom postu ću vam pokušati to dočarati.

Malta je država u Sredozemnom moru koja se sastoji od šest otoka od kojih su tri naseljena (Malta, Gozo, Comino). Ukupna površina je 320 km², a populacija oko 410 000 stanovnika. Službeni jezici su malteški i engleski, valuta je euro. Zbog svoje lokacije bila je na meti mnogih osvajača (Fenićani, Kartažani, Rimljani...) što je ostavilo šarolik trag na maltešku kulturu.
Krenimo od početka. Bila sam smještena u all inclusive hotelu na sjevernom dijelu najvećeg otoka Malta u mjestu Mellieha. Hotel je prekrasan. Preko puta je najveća pješčana plaža, a u hotelu je bazen s barom i koktelima pa ko što voli... Kad dolaska u hotel dobije se narukvica s kojom je sve besplatno. Osim glavnog restorana u hotelu se nalaze talijanski, brazilski i orijentalni restorani za koje se mora rezervirati mjesto za ručak ili večeru.




 
Malteške kuće me asociraju na Bliski istok, ravnog su krova, uske i visoke, s balkonima i stupićima. Zanimljivo mi je što većina kuća uz kućni broj ima i pločicu s imenom kuće. Ulice su uske i asociraju na Dalmaciju i  Italiju.







 
Nisam puno jela izvan hotela, ali koliko sam vidjela cijene obroka su 15 – 20 eura. Cijene cuge su kao i kod nas, npr. kava 1,50 eura i pivo 2,50 eura.

Njihovim autobusima se može doći svugdje i cijena dnevne karte je 2,60 eura. Autobusi voze cijelu noć, ali je cijena karte skuplja. Rent a car nije skup, ali problem je što se vozi lijevom stranom pa se nisam okušala J

Maltežani su izrazito katolička nacija (oko 98%) i imaju 365 crkvi. Tijekom cijele godine imaju kirbaje i procesije kada su im ulice ukrašene, iznose kipove svetaca iz crkve i stavljaju ih na ukrašene stupove koji se nalaze na ulicama i obavezno navečer vatromet.

 
Tjedan dana je premalo za obići Maltu bez obzira što je tako mala jer se stvarno ima što vidjeti. Npr. uopće nisam stigla otići na otok Gozo što mi je jako žao. Ukratko ću napisati nešto o mjestima koje sam obišla, a tu su i slike naravno J

Otok Comino sam obišla. Tamo se nalazi plava laguna i boja mora je prekrasna. Otok je pun spilja i stijena te je tamo sniman film Grof Monte Cristo, a kula koja se nalazi na otoku poslužila je za snimanje zatvora u kojem se nalazio Monte Cristo.




 
Ta'Qali je zanatsko selo gdje su od starog aerodroma iz vremena II. svjetskog rata, točnije od hangara napravili trgovine i radionice za izradu proizvoda od stakla i kamena. Malteško staklo je poznato, a od njega izrađuju razne figurice, vaze, posude... U Ta'Qaliju se nalazi i Muzej avijacije koji me se jako dojmio.







U gradu Mosta nalazi se prekrasna crkva Djevice Marije koja je najveća crkva na Malti, a čija je kupola treća po veličini u Europi (iza Aja Sofije i katedrale u Milanu). Za vrijeme II. svjetskog rata u crkvu punu vjernika uletjela je bomba 200 kg teška koja nije eksplodirala, a druge dvije su se odbile od krova. Replika bombe čuva se u crkvi.

 

 
Mdina je stari grad koji zovu i „gradom tišine“. Nekad je bila glavni grad Malte, a kad su vitezovi svetog Ivana sagradili Vallettu, središte je postala Valletta.

 
Valletta je prekrasan grad koji nisam stigla cijeli obići, iako sam imala cijeli dan za obilazak. Tamo se nalazi Co – katedrala svetog Ivana Krstitelja koja s vanjske strane ne izgleda ništa posebno, a unutra je nešto predivno. To je prvi kompletan primjer baroka na svijetu. U crkvi se nalazi i muzej sa slikom Caravaggija Odrubljivanje glave Ivanu Krstitelju i tame se naravno ne smije slikati.


U Valletti je zanimljiva i Palača Velikog Majstora gdje se nalaze izlošci oklopa vitezova i oružarnica. Kada čovjek sve to vidi pokušava se zamisliti u onom vremenu...



Za sve obilaske kroz muzeje dobije se spravica koja nas vodi kroz muzej. Može se čitati s nje ili ju koristiti kao telefonsku slušalicu.



Sve u svemu prekrasna zemlja i ako mi se ukaže prilika željela bih opet otići tamo.

Jeste li vi bili u Malti i koja su vaša iskustva?

4 komentara:

  1. baš mi se čini lijepo i zanimljivo tamo :)rainbow flower

    OdgovoriIzbriši
  2. Ajme, divne fotke! Otok Comino i muzej avijacije mi se čine posebno lijepi i zanimljivi :)

    OdgovoriIzbriši